Köpvillkor

Leveranstid



Topshoes.se består av fysiska butiker som samarbetar genom topshoes.se. Leveranstiden är därför 2-4 vardagar.
Köper nu mer än 1 par kan det hända att leveransen kommer i olika paket.
Vi levererar för närvarande bara inom Sverige.

Betalningsalternativ-Klarna

Vi använder oss av Klarna Checkout.
Villkoren för Klarna Checkout hittar du här:https://www.klarna.com/se/villkor/

Pay later & slice it


Fakturavillkor
Månadsfaktura
Flytta fram förfallodagen mot en avgift
Kontovillkor
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Pay now


Autogirovillkor

Pay with Klarna


Wavy terms and conditions
Klarnas kortvillkor
Villkor för transaktioner med engångskort

Klarna tjänsterna


Klarnas villkor för användare

Klarnas dataskyddspolicy


Klarnas dataskyddspolicyKlarnas dataskyddspolicy

Frakt


Vi ger dig fri frakt när du köper för mer än 695 kr. Under det beloppet tillkommer 50 kr i fraktavgift.
Vi anlitar Schenker/Privpak som transportör. De levererar varorna till det utlämningsställe som ligger närmast dig.
När paketet anlänt till utlämningsstället får du ett sms från Schenker. Har du inte angett ett mobilnummer vid köpet får du en avi i brevlådan. Du måste ange det löpnummer som anges i sms:et samt ta med din legitimation.
Paketet ligger på utlämningsstället i 14 dagar.

Ångerrätt


Hos Topshoes.se har du 14 dagars öppet köp på alla varor.
Du kan returnera felfria och oanvända varor så att de är oss tillhanda inom 14 dagar från att du hämtat ut ditt paket. Ev plomberingar och etiketter måste vara kvar på varan.
Varorna måste vara oanvända.
Har du provat varorna får de inte ha några repor/skador. Prova gärna dina skor på en helt ren yta, helst en matta, det är väldigt lätt att det annars blir repor och skador på skorna som gör att vi tyvärr inte kan godkänna returen.
Varan måste förpackas i kartongen/förpackningen den kom i.
Klistra över eller ta bort gamla fraktlappar.
Returer av varor som är använda eller provade på ett sätt så att de skadats och repats godkänns inte.
RETUR AV VARA - GÖR SÅ HÄR:
Vänligen observera att du måste kontakta vår kundtjänst för ett returnummer, utan detta kan vi inte godkänna returen.
Varan kan returneras antingen i butik eller via DB Schenker. Retur via DB Schenker kostar 50 kronor och regleras i samband med återbetalning av köpet. Retur i butik (OBS! endast de butiker märkta med E-handel) kräver även kontakt med vår kundtjänst för att få godkänd retur, ingen frakt debiteras för retur i butik.
Återbetalning av köp med kort görs till samma kort som betalningen gjordes ifrån och återbetalning av köp mot faktura sker till ditt konto. Eventuell frakt- och faktureringsavgift regleras i samband med detta.
Kontakta oss för retur genom att fylla i vårt returformulär

Återbetalning


Vid utnyttjande av ångerrätten återbetalas varuvärdet absolut så snart vi mottagit och godkänt returen.

Reklamation


Reklamerar gör du när varan går sönder eller om du skulle få fel vara från oss.
OBS! om du fått fel vara (fel storlek, färg, modell) jämfört med vad du beställt så måste varan/varorna vara oss tillhanda inom 30 dagar från att du mottog dem.
Ange ditt ordernummer vid kontakt med oss.
Kontakta oss alltid först på kundtjanst@topshoes.se eller använd vårt returformulär och ange anledningen till reklamationen.
Maila även en bild på skadan. (det går mycket fortare att bedöma reklamationen om du mailar en bild).
När vi bedömt reklamationen återkommer vi till dig via mail där även ditt returnummer framgår.
Bedömer vi att varan kan lagas så ber vi dig lämna in den till ex din närmsta skomakare och du kommer att bli ersatt mot att du mailar en bild på kvittot.
Bedömer vi att varan inte kan lagas så kommer du antingen att ersättas med en ny likadan vara, eller bli återbetalad.


Leverans inom 3 dagar inom Sverige

Fri frakt vid köp över 695 kr

Öppet köp i 30 dagar